Kartka z kalendarza

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 216507
  • Do końca roku: 278 dni
  • Do wakacji: 85 dni

My mali odkrywcy XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium

 Projekt Erasmus +

„My mali odkrywcy  XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę

i kod nasze terytorium”

 

Projekt „My mali odkrywcy  XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium” finansowany jest ze środków Unii Europejskiej,
z programu Erasmus +, akcja 201 i skierowany jest dla klas młodszych.  Oprócz szkoły z Polski udział w projekcie biorą szkoły z Włoch, Chorwacji i Litwy. Projekt będzie realizowany w naszej szkole w  latach 2018-2020.
           W projekcie poprowadzimy naszych uczniów w odkrywaniu znanych i nieznanych miejsc związanych z naszym otoczeniem. Często zdarza się, że w mieście jest miejsce, pomnik, które zasługuje na poznanie, ale zamiast tego jest ignorowane nawet przez własnych mieszkańców. Nasi uczniowie staną się małymi odkrywcami i będą poszukiwać takich miejsc, zabytków lub obiektów, które wydają się nie mieć sławy, ale na które należy zwrócić uwagę ze względu na ich ważną przeszłość. Z pomocą ludzi, którzy mieszkają w pobliżu, nasi uczniowie zrekonstruują historię tych miejsc, w każdym szczególe ich dotyczącym np. historie, zdjęcia, a następnie, jak mali geografowie, prześledzą dawne i obecne szlaki lub ścieżki, natomiast dzięki nowej technice obliczeniowej "kodowania", będą tworzyć papierowe i wirtualne mapy tych miejsc.

 

Chcemy wprowadzić w naszych szkołach korzyści płynące z "myślenia komputerowego". Nauczając "kodowania" uczniowie będą w stanie poradzić sobie teraz i w przyszłości ze złożonymi problemami, nauczą się, jak podchodzić do nich rozumowo, przyjmując krok po kroku rozwiązania, które uważają za najlepsze, wymyślą jasny opis tego, co robić i kiedy to robić. Cele, które zamierzamy osiągnąć, są następujące:

- rozwijanie świadomości na temat własnego terytorium: jego historii, zasobów artystycznych i jego możliwości turystycznych;

- odkrywanie i odzyskiwanie zapomnianych dzieł sztuki w swoim otoczeniu;

- podarowanie dzieciom możliwości "opowiadania" własnego terytorium innym, przy użyciu wspólnego języka;

- wykorzystywanie narzędzi ICT i Internetu do uczenia się w krytyczny i świadomy sposób;

- uczenie się myślenia komputerowego w celu rozwijania kompetencji logicznych i zdolności rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i efektywny (kodowanie);

- poznanie i używanie oprogramowania i przestrzeni programowania krok po kroku: Swatch, Blocky, Padlet platform.

Artykuły

Autor: Michał

IV spotkanie w Częstochowie

Powitanie gości Erasmus + 

„My mali odkrywcy XXI wieku...gotowi by stworzyć mapę i kod naszego terytorium”

 

W środę 25 września przybyli do nas nauczyciele  z Chorwacji, Litwy, Włoch oraz przedstawiciele Urzędu Miasta Częstochowy i władz samorządowych.

Podczas  uroczystej akademii, która pozwoliła zaprezentować talenty aktorskie, muzyczne i taneczne naszych uczniów, mogliśmy podziwiać uczniów w skeczu "Złota rybka", duet muzyczny Maja Bryła i Szymon Kuliński oraz zespoły "Tęczowe rurki",  "Promyczki".

Wszyscy z  ogromnym aplauzem przyjęli wspaniałe występy dzieci: staropolski taniec polonez, polskie tańce ludowe, wykonanie włoskiej piosenki "Mamma Maria", rytmy bum- bum rurek, odtwarzające piosenkę "Panie Janie"i taniec chorwacki „Plejksavac kolo”.

Sukces uczniów był efektem talentu i umiejętności nauczycieli przygotowujących akademię.

Uroczystość dostarczyła wielu wzruszeń i pozytywnych przeżyć.

Impreza została zarejestrowana przez TV Orion Częstochowa.

Link do obejrzenia: http://www.tvorion.pl/?action=show_news&idNews=28329

Czytaj więcej o: IV spotkanie w Częstochowie

III wizyta na Litwie w ramach Erasmus +

W dniach 21-24 maja 2019 roku nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w kolejnej projektowej mobilności w ramach partnerskiego projektu programu Erasmus +,  pod nazwą: „My mali odkrywcy  XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium”. Tym razem było to przedszkole na Litwie w mieście Telsze. Ponownie razem z nauczycielami z Polski w spotkaniu uczestniczyli nauczyciele z Litwy, Chorwacji i Włoch. Celem wizyty było zaprezentowanie dotychczasowych prac nad projektem. 

Pobyt na Litwie nauczycielom urozmaicały występy dzieci oraz wycieczki po okolicy. Nasi nauczyciele m.in. zwiedzili muzeum bursztynów, degustowali sery,  spotkali się z burmistrzem oraz jedli kolację przy akompaniamencie muzyki folkowej.

 

We wrześniu przedstawiciele poszczególnych szkół z zaprzyjaźnionych krajów spotkają się w naszej szkole.

Czytaj więcej o: III wizyta na Litwie w ramach Erasmus +

II wizyta w Slatinie - Chorwacja

W dniach 02-06 kwietnia 2019r. nauczyciele z naszej szkoły, pani Ilona Woźniak i pan Michał Śpiewak odwiedzili kolejną partnerską szkołę, Osnovna škola Josipa Kozarca, w Slatinie w Chorwacji. Razem z nauczycielami z Polski w spotakniu uczestnieczyli nauczyciele z Litwy i Włoch. Celem wizyty było zaprezentowanie dotychczasowych prac nad projektem.


Nasz projekt jest realizowany w dwóch obszarach. Pierwsza część to przegląd znanych i nieznanych miejsc i zabytków. Celem jest, aby uczniowie i partnerzy lepiej poznali swoje terytorium. Uczniowie staną się „małymi badaczami” i będą szukać takich miejsc, miejsc i obiektów, które nie są znane, ale powinny być spowodowane ich znaczącą przeszłością. Z pomocą ludzi mieszkających w pobliżu uczniowie zrekonstruują historię tych miejsc i jako mały geograf będą podążać starymi i nowymi drogami, a dzięki technice „kodowania” będą tworzyć papier i mapy cyfrowe.

Druga część projektu to mapowanie pisemne i cyfrowe z wykorzystaniem technik „kodowania”. Jest to bardziej ambitna część projektu, ale także najbardziej interesująca ze względu na rozwój edukacyjny i rozwój osobisty uczniów.

W pierwszym dniu wizyty w szkole, w Slatinie uczniowie zaprezentowali któtki program artystyczny, w którym odtworzyli krótką historię swojej miejscowości. Następnie odbyły się warsztaty przygotowanych przez nauczycieli i uczniów od 1 do 6 klasy szkoły podstawowej Josipa Kozaraca w Slatinie. W ten sposób uczniowie przygotowali nauczycieli z krajów partnerskich na ciekawą grę terenową "Polowanie na skarby".  Uczniowie klasy szóstej zademonstrowali, jak odnaleźć się na mapie regionu i plan miasta Slatina, a następnie kolejne warsztaty, podczas których uczniowie klas piątych i...

Czytaj więcej o: II wizyta w Slatinie - Chorwacja

Konkurs na LOGO - projektu Erasmus + „My mali odkrywcy XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium”

Konkurs – stwórz logo


 

 

Uczniowie klas I-IV naszej szkoły uczestniczą w międzynarodowym Projekcie Erasmus+ „My mali odkrywcy  XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium”. Oprócz szkoły z Polski udział w projekcie biorą szkoły z Włoch, Chorwacji i Litwy. Uczniowie staną się małymi odkrywcami i będą odkrywać miejsca bardziej i mniej znane, związane z naszym otoczeniem.

 

Pierwszym zadaniem, przed którym staną nasi uczniowie, będzie stworzenie logo projektu, dlatego ogłaszamy konkurs wśród uczniów klas I-IV. Użyjcie swojej wyobraźni oraz kreatywności i stwórzcie charakterystyczny, unikalny i międzynarodowy znak dla naszego projektu.

Czytaj więcej o: Konkurs na LOGO - projektu Erasmus + „My mali odkrywcy XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium”

I wizyta w Monreale - Włochy

W dniach 19-24 listopada 2018 roku, p. Urszula Pianka-Panek – wicedyrektor, p. Monika Cudzik – wychowawca kl. I a,  p. Jolanta Ziemkiewicz-Fajer – wychowawca kl. II b, p. Joanna Dzieja – nauczyciel j. angielskiego,  wzięły udział w pierwszej projektowej mobilności w ramach partnerskiego projektu programu Erasmus Plus,  pod nazwą: „My mali odkrywcy  XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium”.

Spotkanie odbyło się w mieście Monreale, we Włoszech w szkole Istituto Comprensivo „Francesca Morvillo”. Razem z przedstawicielami z Polski, w spotkaniu uczestniczyli również nauczyciele z Litwy oraz Chorwacji. Celem wizyty było rozdzielenie zadań  podjętych w ramach programu Erasmus Plus. Podczas wizyty miałyśmy możliwość uczestniczenia w lekcjach z dziećmi, , mogąc w ten sposób poznać warsztat i metody pracy naszych włoskich koleżanek oraz atmosferę nauczania we włoskiej szkole.

Ponadto, brałyśmy udział w warsztatach dotyczących kodowania. Wszystkie kraje partnerskie zaprezentowały przygotowane wcześniej materiały dotyczące swoich miejscowości i szkół. 


Aspektem kulturowym objętym programem mobilności były wyprawy edukacyjne mające na celu zapoznanie się z głównymi atrakcjami turystycznymi w Monreale i miejscowości Caltagirone. Program zwiedzania obejmował: Katedrę w Monreale słynącej z unikatowych form budownictwa wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, ratusz oraz rynek miasta. W Caltagirone miałyśmy możliwość...

Czytaj więcej o: I wizyta w Monreale - Włochy